Tuesday, October 23, 2012

Doaku PadaMu Ya Allah


24 Oktober 2012 ( nukilan si akal saat sang hati sedang berdukalara )





Ya Allah Ya Tuhanku,
Ampunkan segala keterlanjuran diri,
Selalu mengeluh akan kekurangan diri,
Disaat aku rasa rindu bertemu,
Ada satu rasa lain yang membelenggu.
Kau Jauhkan rasa itu dari dalam diriku.

Ya Allah Ya Tuhanku,
Terimalah segala taubatku,
Terimalah segala ibadatku,
Sesungguhnya,aku perlukan hidayah dan redhaMu,
Perkuatkan lah hati,iman dan taqwaku,
Dalam menempuh segala ujian darimu.

Ya Allah Ya Tuhanku,
Jadikan diriku isteri dan anak yang solehah kepada suami dan kedua ibu bapaku,
Jadikan diriku seorang ibu yang muaddib dan dapat membimbing anak anak serta keluargamu menuju JannahMu,
Jadikan diriku seorang guru yang dapat menjadi pemudah cara kepada anak anak didikku dalam menuntut ilmu,
Jadikan diriku insan yang diredhai dan diberkati.


Ya Allah Ya Tuhanku,
Janganlah kau jadikan aku seorang yang takbur dan menghampiri kejahatan.
Lindungi diriku Ya Allah.
Limpahkanlah pandangan kasih dan rahmatMu kepada ku Ya Allah.

Sesungguhnya, diri ini terlalu lemah. Namun aku tahu, Engkau selalu ada saat aku memerlukan.Terima kasih Ya Allah.

No comments:

Post a Comment