Monday, October 1, 2012

Kerenah nak beli rumah

Miss blog dearest,

these few days ,I have LEARNT a very good lesson.. which was. ...the old saying that said dont judge a book by its cover is always right. it happened to me indeed.

Nak beli rumah yang ada org baik kononnya iklankan di laman sesawang easy yang ramai org tengok. pergi tgk wakil tuan rumah, bkn main berakhlak mulia.... cakap tengoklah rumah dulu ... x perlu book. nanti sape yang berminat dia akan record ... hmm x abis2 nak record nama. tup2 bila call dia kata dah ada buyer. n bila tanya dia kata org tu dah book dulu. Adei.. apa punya orangla kan .... cakap x serupa bikin. walaupun redha, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya ... tapi ni lah lumrah kehidupan. selalu manusia menilai sesuatu dari penampilan luaran.

Mungkin malam tu kami husband n wife pakai tshirt jer.. n x naik BMW or MERC. dia x tahu yang pakai sederhana tulah tokey balak sbnrnya. Sebenarnya, siapalah wakil tuan rumah tu untuk menilai kami layak atau tidak embeli rumah tu.. walaupun tu rumah pakcik dia. Biarla ada etika berurus niaga sket.

Biarlah kita hina dimata manusia. tp jangan kita hina pada pandangan Allah Ya Rabbi.
Biarlah kita dibenci manusia di dunia. tapi jgnlah kita dibenci Allah di akhirat nanti. Yang pasti, syu yakin, ada hikmah tersembunyi. Mana tahu dalam masa terdekat, ada rumah yang lebih hebat dari rumah yang dah kami tgk mlm tu. InsyaALLAH...AMIN

No comments:

Post a Comment